ЧАСТИНА ДРУГА
«Привид Дугласа»
«…Поки Снуппі бавиться з дрантивими шкарпетками втікача – каторжника Селдона, а доктор Мортімер третю добу поспіль витягує та уважно розглядає голки з засушених метеликів, колекція яких була гордістю та фамільною реліквією сера Чарльза Баскервіля, я теж вирішив чимось себе зайняти. Довго чекати не довелось, тому, що мій «дедуктивний склад інтелекту» не дає моєму мозку жодних шансів на відпочинок та розслабуху... розслабуху..уху,..Yahoo…(перепрошую, заїло платівку). Випадково, натрапивши своїм поглядом на тріщину у дошці старої скрині я швидко виявив у цій події усі підстави для розслідування нової нелегкої справи, взятись за яку може тільки справжній професіонал…»
ВИЗНАЧЕННЯ ТА СКОРОЧЕННЯ (ОНОВЛЕНА ВЕРСІЯ)ЛІНЗА – «анатомічний» термін використовується у випадках коли «пацієнт» не розрізняє різниці між кінчиком власного носа та губками пінцету;
ПІНЦЕТ – протез або штучно виготовлене пристосування для відтворення інстинкту моторики кінцівок у «пацієнта», постійне користування яким приводить до невиліковної залежності;
ТРАВЛО – спортивний термін, що використовується у футболі та поєднує траву (більш за все газонну) та «бабло»;
ФОТОЕДЧЕТ – бачив таке у доктора Уотсона на його скальпелях, але без лінзи та пінцета не розгледів деталі;
AFM – скорочення походить з англійської “aftermarket” та використовується у випадках, коли все, що було під рукою, включаючи в’язальні спиці та гачки місіс Хадсон вже знайшли своє місце у «дошках» та «соломі»;
FULL THRUST – положення кишківника пілота «Фантома» при розташуванні РУДа у позицію «повний вперед» (див. термін ДРАЙВ, капці)
http://bmforum.com.ua/index.php?topic=1001.0ЦИМБАЛИ – буковинський стаціонарний струнний музичний інструмент.
МЕТОДИЧНИЙ МАТЕРІАЛ ТА ПОСІБНИКИ
З метою розгорнутого подання матеріалу, що підготовлено для цього огляду я використовував наступні джерела:
«АиВ», випуск №3, 2011 рік, А.Чечин, Н.Околелов, Харьков, «Призрак» холодной войны», Истребитель F-4 “Phantom II”, стор. 4
«Великий Топографічний Атлас Англії та Північної Ірландії», видавництво “Topographic London Bureau” 1887 р. стор. 18 “Devonshire region area”;
Дейвід Рендл, «Современные самолеты», Справочники Jane`s 2002рік, стор. 32;
Тоні Холмс, «Знаменитые самолеты и вертолеты», Справочники Jane`s 2002рік, стор. 362.
А також офісні програми свого ноутбука та власні фотознімки.
ОГЛЯД
Історія створення винищувача F-4 “Phantom II” почалась у серпні 1953 р, топ то на сьогоднішній день цьому легендарному літаку вже виповнилось 63 роки, солідний вік для вдалого проекту. Фірма McDonnell Douglas створила за замовленням Бюро авіації флоту США справжню противагу радянському бомбардувальнику Ту-16, що був оснащений крилатими ракетами та наганяв тихий жах не світову гармонію. Після численних іспитів прототипів та проектів різних виробників симпатія була віддана випробному зразку YF4H-1 зав.№142259. Випробував машину льотчик-випробувач Роберт Літтл. Доля першого «Фантома» склалась трагічно. 21 жовтня 1959 р. під час 296 го польоту, на літаку, що летів з надзвуковою швидкістю, відкрився доглядовий лючок правого двигуна. Потік повітря почав задирати обшивку літака та поступово відбулось руйнування конструкції у польоті. Пілот Дж.Х`юсбек загинув під час цієї аварії.
Свою назву McDonnell Douglas F-4 отримав під час урочистої церемонії з приводу 20 ти річчя заводу 3 липня 1959 року. З тих пір він нам усім відомий як «Привид II».
Під час випробних польотів «Фантоми» встановлювали нові світові рекорди швидкості та висоти. 22 грудня 1961 р. Л.Флінт піднявся на висоту 30048 м, а 22 грудня, цього ж року, Р.Робінсон розігнав свою машину до швидкості 2585.40 км/г. Історія польотів та експлуатації «Фантомів» дуже цікава та захоплююча, він активно приймав участь у бойових діях, постачався на експорт у багато країн світу та набув поширеного розвитку у безліч модифікаціях та модернізаціях. Більше 5000 екземплярів було випущено з заводу-виробника. Винищувач F-4 “Phantom II” став справжньою легендою світової авіації, радянська пропаганда демонізувала його образ в очах населення країни СРСР та вимальовувала з нього обличчя ворога. Але, висока якість стандартів світового бренду McDonnell Douglas дозволила експлуатацію цього зразку літака і на сьогоднішній день. «Привид» переміг усі радянські наклепи та плітки у свою адресу.
Більш детальну інформацію - монографію легендарного «Фантома», Ви зможете отримати з статті «АиВ», випуск №3, 2011 рік, А.Чечин, Н.Околелов, Харьков, «Призрак» холодной войны», Истребитель F-4 “Phantom II”, стор. 4, краще матеріала я просто не зустрічав, навіть у «Великому Топографічному Атласі Англії та Північної Ірландії». Як величезний бонус, до монографії додається шедевральне креслення від пана Н.Околєлова, за що йому щира подяка. Без цього робота з даною моделлю буде зовсім не цікава.
БОКС
«Містер Шерлок Холмс та його друг - письменник доктор Уотсон дуже любили БОКС».
Не зовсім компактна, але досить солідна коробка з усіма необхідними маркуваннями Hasegawa SEISAKUSHO CO.LTD. SHIZUOKA. JAPAN , що свідчать про оригінальність випуску виробника вже Вам відомої Хасегави для японського ринку. Рік видання за моїми дослідженнями приходиться на 1980 рік, але ще прослідковується ремастерінг цього боксу у 2000
році.
Видання присвячено випуску 5000 «Фантома» тому і весь парадний костюм разом з декалями несе атмосферу ювілейної презентації. На бокових прінтах боксу зображена уся серія модифікацій F-4, з варіантами IN ACTION, що досить інформативно зручно.
ЛІТНИК
П’ять досить не скупі рами з щиро розташованою «соломою» та «дошками», прозора капсула фонаря кабіни пілотів з перетинками розмежування.
Пластик білий, глянцева поверхня, зовнішня та внутрішня розшивка, помірна деталізація. Видно, що виробник не скупився з приводу спрощення скульптури форми, тому приємні несподіванки присутні, наприклад таке як витікачі газового потоку двигунів, передкрилки, що зафіксовані у випущеному положенні, механізація крила та оперення. Вхідні канали повітря забірників двигунів вилиті окремо. Озброєння, шасі,пневматики коліс, ринва кабіни пілотів, катапультні системи та зовнішні навіски – моноліт. Крило, фюзеляж, ПТБ – напівсферичні половинки, з штіфтованими можливостями кращого стикування.
ІНСТРУКЦІЯ
Під час мого візиту до Токіо, я впевнено став орієнтуватись у японських газетах, тому добре знаю зображення їхніх ієрогліфів, їх неможливо сплутати зі шрифтом «Таймс», тому я роблю висновок, що там усе без винятку написано японською! Але, фігурально все зрозуміло навіть для незграбного та неграмотного початківця. Print in Japan – ця «фішка» Hasegawa «дзюрчить» про монополізацію японського ринку масштабного моделізму.
МАСШТАБУВАННЯ
Декількома елементарними маніпуляціями, поєднавши дрова, солому з фігурою креслення від пана Н.Околєлова, за що йому щира подяка, я роблю феноменальний висновок, що переді мною точний відбиток 1:72 та ще й у модифікації F-4E, про що немає жодних слідів на прінті БОКСу, але можливо вони є у інструкції, японські знаки якої я добре навчився відрізняти від шрифту «Таймс», під час мого візиту до Токіо, де ми з доктором…ну це вже буде інша елегія.
Отже модифікація «F-4Е»!!! Ну тепер є привід вдарити по цимбалам, встромивши у писок сигару з краплиною «черрі» на кінчику, суто для запашного аромату.
ДЕКОЛІ ТА ФОТОЕДЧЕТ
Джентльмени, це питання суто індивідуальне, тут хто що бажає відтворити під час своєї роботи. Я особисто бачу «Фантом» тільки у «смокінгу» - камуфляжі в’єтнамської акули. Для цього я придбав додатковий наборчик джентльмена, куди ще додав AFM від «Білека».
ЗАМІСТЬ ЕПІЛОГУ
Шановні, досить вражаюча справа стосовно цього «Привиду», скажу я Вам. Хід розслідування добігає кінця, але холодний розсуд та самоконтроль мого «проникливого» розуму ледь справились з цією задачкою. Тільки завдяки нейтральній позиції «судді» та врівноваженому характеру, ми не провалили весь план та я ледь не «одружився» з цим «обличчям ворога», але те, що я в нього «втюрився» по самісінькі вуха як школяр, то це є невід’ємний факт.
ps. Звучить десь з Грімпінської трясовини: «love love me do you know i love you…»
Хай усім щастить, тримайте емоції та почуття «охолодженими». І ще, категорично утримуйтесь від прогулянок на самоті на болотах, особливо уночі, коли сили темряви набувають влади.
З повагою
Андрій
Бориспіль
26.08.2016.
У частині третій: огляд AERO L-29 “Delfin” 1:72 від BILEK