ВСТУП
Сьогодні цей авторський огляд я зробив на прохання мого земляка-чернівчанина, пана Володимира. Як казав сер Шерлох Холмс: «Справа на одну трубку». Отже, додавши до святкового настрою краплину «черрі» на кінчик сигари, пустивши клубок запашного тютюну десь у стелю, втупившись у «білий аркуш паперу» я замружив очі на секунду перевертаючи хроніку подій минулого століття, а саме, блискавичний період 1967 року, підбадьорившись трьома акордами “BUDGIE”, ставлю Start switch to “ON”.
…You give me loving
But you dish it up like soup in a ladle
You speak of loving
But you're talking like a kid in a cradle
The word is out,
In fact, you're someone who can see me
Oh, what is wrong with you?
Might feel the same but that ain't good news
You lose, you lose, you lose…
ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
ВИЗНАЧЕННЯ ТА СКОРОЧЕННЯБОКС – це те, що містить купу пластикового «непотрібу», за який «хворий» може віддати будь що, навіть тещину шерстяну блузочку;
ДРАЙВ – стан «хворого» під час якого він нагадує одного диснеївського героя мультфільмів під час низького старту з місця, тулуб якого вже майнув за обрій, а капці тільки починають рухатись;
ЕЛЕГІЯ – на відміну від «легато», термін, що спадає на думку коли «хворий» вкладається у ліжко з легким присмаком дихлоретану на вустах, руки якого ще інстинктивно продовжують імітувати рухи лобзика;
ФІНІШ – термін з області євроінтеграції та ремонту приміщення;
ФІГУРА – термін, що «хворий» плутає з статурою, скульптурою, але розуміє, що це креслення або схематичне зображення чогось;
ЛІТНИК – один з фрагментів БОКСу;
СОЛОМА – де що, що є продовженням літнику;
ДОШКИ – дуже груба солома;
ПРІНТ – надрукована кольорова фігура;
QCD/FAA/LPPSCD – цього тут точно Ви не зустрінете.
На початку цього огляду я поєдную три кути, які векторіально вимальовуються в трикутник, назва кутів якого є:
- Японська якість;
- Англійський стандарт;
- Американський культовий прототип.
Отже, згідно з цією фігурою
Бокс був виготовлений у Японії, Hasegawa SEISAKUSHO CO.LTD. SHIZUOKA. JAPAN для британського ринку масштабного моделювання, про що свідчить маркування боксу – HALES.
Масштаб 1:72, рік випуску (я датую його 1987) орієнтовно кінець 80х.
Серія була запущена до виробництва наприкінці 60х років, більш за все приводом випуску літника був вихід прототипу самої моделі, топ то всесвітньо відомого палубного штурмовика американської авіа контори McDonnel.Douglas, драйвового A4F/E "Skyhawk", що ввійшов у історію як літак, вартість якого не перевищувала $1 000 000 та як ударний, легкий штурмовик палубного базування. Активно використовувався у бойових діях, у В’єтнамі, на Близькому Сході та поставлявся на експорт у декілька країн світу.
МЕТОДИЧНИЙ МАТЕРІАЛ
Для створення презентації я використав деяку літературу, а саме:
Александр Котлобовский, «Послевоенные ударные самолеты. Соединенные Штаты Америки, первая часть», издательство «Архив – Пресс», Киев, 1999, сторінка 20-23;
Дейвід Рендл, «Современные самолеты», Справочники Jane`s 2002рік, стор.31;
Тоні Холмс, «Знаменитые самолеты и вертолеты», Справочники Jane`s 2002рік, стор.292.
А також офісні програми свого ноутбука та власні фотознімки.
ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ
Бокс майбутнього витвору має двосторонній прінт з зображенням популярного прототипу IN ACTION, варіанти декалей 3х авіаційних ударних підрозділів ВМС США NAVY та корпусу морської піхоти MARINES, що приймали участь у військових діях, бортові номери яких залишились в історії як легенди свого часу та подій.
Літник – розташований на трьох рамах з сірого пластику та одній прозорій. На трьох рамах розташовані напівкорпуси деталей фюзеляжу, крила, монолітні шасі, навісне озброєння, модифікація горгроту надфюзеляжної надбудови радіо-електрообладнання для версії з «Е» на «F».
Якість літнику – зовнішня тонка розшивка, незначна деталізація, акуратний вилив форми, правильне прилягання половинок.
Якість фонаря кабіни – задовільно, прозорий, тонкостінний матеріал з розмежуванням перетинку частин.
Інструкція – коротка історія прототипу англійською, варіанти розфарбовки, порядок зборки моделі, все зрозуміло навіть для незграбного та неграмотного початківця. Print in England – ця «фішка» від HALES «дзюрчить» про єдність між японськими та англійськими народами, навіки!
Масштабування – Пан О.Котлобовський додає креслярство, що не буде зайвим у роботі з збиранням моделі, але є одне але. В тексті статті про А-4 йдеться про збільшення розміру довжини фюзеляжу модифікації А-4Е/F на відміну від А-4 аж на 27%, я не побачив на кресленні масштабу, а з лінійкою перераховувати не став, тому при на накладення «соломи» на «фігуру» звернув увагу на розбіжність в розмірі, але розбіжність іде за контуром досить симетрично та пропорційно, що натякає на те, що на одному з об’єктів представлено не зовсім 72 гий масштаб. На якому з них, я не з’ясував.
Декалі – всі варіанти розміщено на невеликому прінті, з маркуванням PRINT IN JAPAN, якість яких мені дуже знайома. Якість дуже висока навіть для 80 х років.
ВИСНОВКИ ТА ПОРАДИ
Ну що, шановні добродії?
Загальне враження про зміст того, що я сьогодні відкрив на Ваших очах мене не переконає у зворотному напрямку. Звичайно, це все потребує доопрацювання та творчих підходів, щоб модель була відповідного вигляду та якості. Хасегава з легкістю це дозволяє це зробити як професіоналам та і початківцям. Працювати з цим можна, навіть дуже, навіть треба обов’язково. Чому? Тому, що у радянські часи таке щастя (особливо у 80 роки) ніяк не могло потрапити в руки підлітку, що прагнув до вдосконалення та набував досвіду в моделюванні. Зараз це, звичайно вже раритет. І ще одне, сьогодні грошова вартість цього боксу вже нічого не значить (скажу пошепки, що він мені дістався зовсім дешево, навіть дуже дешево в порівнянні з усім іншим), а от результат – це вже буде інша елегія та звіт.
ЕПІЛОГ
Дякую, шановні, що зайшли на цей огляд, прочитали, та замислились. Окрема подяка пану Володимиру, що з Чернівців, моєму земляку, що спонукав мене сьогодні на таку незвичайну творчість. Окрема дяка моїй дружині, яка встигла закрутити три банки компоту, поки я тут з Вами розважаюсь та спілкуюсь.
Хай щастить усім, хто сьогодні був зі мною на зв’язку.
З повагою, Андрій.
м.Бориспіль
24.08.2016